Letná tréningová príprava "Biela stopa"

Zažite tento rok z úplne inej perspektívy a pripravte sa na zimnú bežeckú sezónu spolu s nami. S radosťou vám predstavujeme náš "Tréningový program Biela stopa". Na Slovensku unikátnu celoročnú tréningovú prípravu pre bežných ľudí (nie profesionálnych športovcov), ktorá je pestrá, hravá, kvalitná a cielená!

Trénujte pod dohľadom odborníkov na kondičnú a silovú prípravu so špeciálnym zameraním sa na tie oblasti, ktoré predovšetkým budete potrebovať na bežkách.

Tréningová príprava Biela stopa - cieľ:

  • naučí vás základné zásady kontinuálneho tréningu a špeciálnej letnej prípravy pre bežecké lyžovanie tak, aby mali zmysel a aby vaše napredovanie bolo zdravé, postupné a smerovalo nahor

  • pripraví vás na zimnú sezónu tak, aby bežky už neboli len turistikou, ale stali sa plnohodnotnou športovou aktivitou, na ktorej už budete môcť stavať a zlepšovať svoju techniku

  • umožní vám pripraviť sa na najznámejší pretek Biela stopa SNP tak, aby ste zvládli odbehnúť minimálne 25 km pretekovú trať

  • namotivuje vás systematicky na sebe pracovať po fyzickej i psychickej stránke, zlepší vašu kapacitu prostredníctvom pestrých tréningov, aby ste zvládli akékoľvek nástrahy bežného života

  • dokáže pracovať tak s vami, ktorí kondíciu zatiaľ nemáte, ako aj s vami, ktorí už pravidelné tréningové návyky máte a rozvíjať váš ďalší potenciál

  • umožní dostupným spôsobom trénovať vo vlastných podmienkach v mieste vášho pobytu a bude komunikovaná predovšetkým Online prostriedkami

  • bude doplnená o rôzne pestré jednodňové sústredenia (kempy) počas víkendov, ktoré môžete, ale nemusíte absolvovať a umožní vám viac rozvíjať jednu konkrétnu oblasť (skill)

  • ponúkne vám aj jesenné viacdňové sústredenie na ľadovci Dachstein (Ramsau am Dachstein), samozrejme na bežkách

Tréningy programu Biela stopa - špecifikácia:

  • zamerané na rozvoj celkovej kondície, aeróbnej a anaeróbnej kapacity, rozvoj silových schopností, spevňovanie stredu tela, zlepšenie stability tela, výbušnosť, mentálny balans

  • tréningové prostriedky: rýchla chôdza, beh, beh alebo chôdza s bežkárskymi palicami, suchý tréning v posilňovni (telocvični, alebo ideálne Crossfit/funkčnom gyme), bicyklovanie, plávanie a iné podľa dostupnosti a sezónnej ponuky

  • vybavenosť gymu pre suchý tréning: potrebné buď veslo (ROW), bežkársky trenažér (Skierg), alebo špeciálny bicykel AirBike, ideálne kombinácia všetkých troch

  • sú naškálované do 4 úrovní (LEVELS) v závislosti od vašich očakávaní, preferencií, cieľov, množstva času, ktorý chcete tréningu venovať a vašich aktuálnych schopností, aby naplnila vaše vnútorné nastavenia

  • umožňujú postupné zvyšovania záťaže - L1 a L2 majú tri tréningové jednotky v týždni a sú určené pre tých, ktorí sa s tréningovou prípravou ako takou iba zoznamujú, L3 a L4 majú 5 tréningových jednotiek v rámci týždňa a sú nadstavbou pre tých z vás, ktorí ste fyzicky na lepšej úrovni a chcete tréningom dosiahnuť viac

  • tréningová jednotka má priemerne 60 - 90 minút